kdo jste?
zjistěte, co pro vás děláme v konkrétních situacích, abychom zajistili ochranu vašich osobních údajů.
na vašem soukromí nám záleží
Toto oznámení o ochraně osobních údajů se vztahuje na zpracování osobních údajů, které shromažďujeme, když navštívíte naše webové stránky, používáte naši mobilní aplikaci, když Vám poskytujeme naše služby související s agenturním zaměstnáváním a náborem, a na zpracování osobních údajů osob, které pracují pro společnosti, s nimiž podnikáme (nebo hodláme podnikat).
Vaše soukromí a bezpečnost Vašich osobních údajů jsou pro společnost Randstad HR Solutions s.r.o. a/nebo Randstad Services s.r.o. a ostatní společnosti skupiny Randstad důležité. Jsme odpovědní za to, že všechny nám svěřené osobní údaje jsou zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů.
Toto oznámení vysvětluje, kdo jsme, k jakým účelům můžeme Vaše osobní údaje používat, jak s nimi nakládáme, komu je můžeme sdělovat, např. klientům, poskytovatelům služeb a/nebo ostatním společnostem skupiny Randstad, kam mohou být předávány nebo odkud mohou být přístupné a jaká jsou Vaše práva.
-
o společnosti Randstad
Společnosti Randstad HR Solutions s.r.o. (v tomto oznámení označovaná jako "Randstad HR Solutions") a Randstad Services s.r.o. (v tomto oznámení označovaná jako "Randstad Services") (obě společnosti společně a/nebo samostatně označované v tomto oznámení jako: "my" nebo "nás" nebo "naše společnosti") budou zpracovávat Vaše osobní údaje v souladu s tímto oznámením o ochraně osobních údajů (tyto osobní údaje jsou někdy také označovány jako "informace").
Naše společnosti jsou každá samostatně správcem Vašich osobních údajů ("správce" ve smyslu platných právních předpisů o ochraně osobních údajů), s výjimkou Vašich osobních údajů zpracovávaných v souvislosti s (i) správou našich webových stránek nebo aplikace Randstad, (ii) vedením evidence kandidátů a (iii) použitím fotografií subjektů údajů pro marketingové účely, kde naše společnosti vystupují jako společní správci, neboť společně určují účely a prostředky takového zpracování.
Jak můžete zjistit, která společnost je správcem? Správcem je vždy osoba, která je uvedena ve smlouvě, kterou jste se společností Randstad uzavřeli, nebo osoba, která je uvedena v dokumentech, které jste od společnosti Randstad obdrželi.
Kromě toho naše společnosti společně s mateřskou společností Randstad N.V. zpracovávají osobní údaje související se správou nástrojů Postup oznamování nevhodného chování a Kontrola sankcí, neboť všechny společně definují účely a prostředky takového zpracování.
Pokud se chcete dozvědět více o společně řízených činnostech zpracování nebo chcete obdržet přehled rolí a povinností společných správců a/nebo uplatnit svá práva na ochranu osobních údajů týkající se společně řízeného zpracování Vašich osobních údajů, kontaktujte nás (viz kapitola "Kontaktujte nás" níže).
Upozorňujeme také, že naše společnosti jmenovaly pověřence pro ochranu osobních údajů (DPO), kterého můžete kontaktovat e-mailem na adrese osobniudaje@randstad.cz nebo písemně poštou zaslanou na adresu našich společností.
-
HR technologie
Naše využívání inovativních personálních technologií pro vyhledávání talentů a služeb
Naším hlavním cílem je podporovat lidi a organizace v realizaci jejich skutečného potenciálu. Věříme, že nejlepší způsob, jak tohoto cíle dosáhnout, je spojit naši vášeň pro lidi se silou současných technologií v oblasti lidských zdrojů. Pod pojmem HR technologie máme na mysli technologie, které nám pomáhají digitalizovat a vylepšovat nejrůznější procesy související s výběrovým řízením.
Například používáme chatboty (namísto neinteraktivních kontaktních formulářů), abychom zlepšili Vaše zkušenosti s talenty. Chatboti jsou pro uchazeče uživatelsky přívětivým způsobem, jak:
- Nám poskytnout své identifikační a kontaktní údaje.
- si sjednávat schůzky s našimi konzultanty.
- požádat o registraci v našem registru uchazečů.
- odpovídat kdykoli, kdy to uživateli vyhovuje.
V rámci širšího náborového procesu nám HR technologie umožňují rychleji propojit kandidáty s našimi konzultanty. To zase umožňuje našim konzultantům lépe podporovat kandidáty při hledání zaměstnání a rychleji dodávat správné kandidáty našim klientům. Personální technologie také umožňují našim konzultantům vyhledávat lidi nejen na základě pracovních pozic, na které se kvalifikují, ale také na základě pracovních pozic, o které mají zájem.
Zlepšování zkušeností klientů
Technologie v oblasti lidských zdrojů nám pomáhají vyhledávat v širším a rozmanitějším souboru kandidátů, abychom byli ještě lepší při hledání nejlepších talentů s nejvhodnějšími dovednostmi pro naše klienty. Díky těmto technologiím se naši konzultanti mohou soustředit na úkoly, které vyžadují skutečně lidské vlastnosti, které technologie nedokážou napodobit: kreativitu a emoce.
Odpovědné využívání technologií v oblasti lidských zdrojů
Společnost Randstad se zavázala k etickému a odpovědnému využívání inovativních technologií v oblasti lidských zdrojů (naše zásady v oblasti umělé inteligence si můžete přečíst zde). Randstad tyto technologie nepoužívá jako náhradu člověka nebo lidské interakce v žádné části svých procesů. Naopak, cílem našeho využívání HR technologií je učinit interakci s klienty a kandidáty osobnější, relevantnější a smysluplnější.
Snažíme se zapojit lidské bytosti vždy, když děláme rozhodnutí, která Vás významně ovlivňují. Pokud bychom ve výjimečných případech učinili takové rozhodnutí na základě plně automatizovaného procesu (tj. bez účasti člověka), učiníme tak pouze v případech, kdy to umožňuje zákon, a poté, co Vás o tom informujeme. Upozorňujeme, že za účelem výběru nejvhodnějších kandidátů na volné pracovní místo provádějí naše společnosti profilování uchazečů o zaměstnání zapsaných v našem registru uchazečů a využívají přitom informační systém k porovnání kvalifikačních kritérií kandidátů s požadavky na pracovní místo. Profily uchazečů, které systém nabídne jako vhodné, jsou vždy dále posouzeny konzultantem a ten poté osloví vhodné uchazeče s nabídkou pracovního místa.
Abychom zajistili spravedlivé zacházení se všemi uchazeči, podnikáme kroky k zamezení předpojatosti v případech, kdy používáme personální technologie. Například:
- Pravidelně testujeme výstupy vytvořené těmito technologiemi, abychom zjistili případnou nespravedlivou zaujatost.
- Pravidelně získáváme odborné poradenství, abychom neustále zlepšovali způsob, jakým identifikujeme a odstraňujeme předpojatost.
- Naši konzultanti i algoritmy pro vyhledávání a porovnávání jsou důkladně vyškoleni a vždy spolupracují.
-
s kým sdílíme vaše osobní údaje
Vaše osobní údaje můžeme sdílet:
- s ostatními společnostmi ve skupině Randstad. Jsme součástí nadnárodní skupiny společností a někdy můžeme sdílet osobní údaje s jinými entitami skupiny Randstad za účelem efektivního řízení podnikání, dodržování právních a regulačních požadavků a poskytování našich služeb Vám a našim klientům. Přehled těchto subjektů naleznete zde.
- s klienty společnosti Randstad. V rámci našich služeb, včetně náboru a dočasného přidělování k výkou práce u uživatele.
- s třetími stranami, které poskytují služby související s lidskými zdroji (např. poskytovatelé mzdových služeb, poskytovatelé benefitů: stravenky a jídelny, telefonní operátoři, pojišťovny poskytující penzijní a životní pojištění, společnost zajišťující leasing služebních vozidel).
- s externími poskytovateli služeb souvisejících s IT (např. využíváme externího poskytovatele pro podporu naší IT infrastruktury; např. důležitá část našeho softwaru a databází je umístěna v cloudovém prostředí, které provozuje externí poskytovatel služeb).
- s třetími stranami poskytujícími služby související s marketingem (např. můžeme ukládat Vaše osobní údaje v cloudové aplikaci CRM, která je hostována a poskytována poskytovatelem služeb třetí strany; např. pokud využíváme poskytovatele služeb třetí strany k organizaci akce, můžeme s touto třetí stranou sdílet Vaše osobní údaje, abychom vás mohli na tuto akci pozvat).
- s poskytovateli odborných služeb (např. s našimi auditory, daňovými poradci, právními poradci).
- s poskytovateli dalších nezbytných služeb (např. bezpečnostních).
- s bankami a pojišťovnami (např. za účelem výplaty mezd našich agenturních zaměstnanců sdílíme některé jejich osobní údaje s naší bankou).
- s penzijními fondy.
- s orgány veřejné moci (např. podle platných právních předpisů musí společnost Randstad poskytovat osobní údaje orgánům sociálního zabezpečení a daňovým orgánům).
- s orgány činnými v trestním řízení, soudy a regulačními orgány (např. v rámci vyšetřování trestné činnosti mohou policejní služby požadovat, abychom jim poskytli osobní údaje).
Vaše osobní údaje můžeme také zpřístupnit třetím stranám:
- v případě, že prodáváme nebo kupujeme jakýkoli podnik nebo majetek, v takovém případě můžeme Vaše osobní údaje zpřístupnit potenciálnímu prodávajícímu nebo kupujícímu takového podniku nebo majetku; nebo
- pokud všechna naše aktiva nebo jejich podstatnou část získá třetí strana, přičemž osobní údaje, které o Vás uchováváme, mohou být jedním z převedených aktiv.
Při sdílení Vašich osobních údajů, jak je popsáno výše, mohou být tyto osobní údaje předávány v rámci Evropského hospodářského prostoru (EHP) i mimo něj.
K případnému mezinárodnímu předávání Vašich osobních údajů bude docházet pouze v souladu s platnými právními předpisy a budeme vyžadovat, aby byla zajištěna odpovídající úroveň ochrany Vašich osobních údajů a aby byla zavedena vhodná bezpečnostní opatření.
Vaše osobní údaje mohou být předávány ze zemí nacházejících se v EHP do zemí mimo EHP (například do Spojených států). V takových případech budeme vyžadovat, aby byla dodržena následující ochranná opatření:- Zákony země, do které jsou Vaše osobní údaje předávány, zajišťují odpovídající úroveň ochrany údajů. Kliknutím sem získáte seznam zemí mimo EHP, které podle Evropské komise zajišťují odpovídající úroveň ochrany údajů; nebo
- Předávání se řídí standardními doložky o ochraně údajů schválenými Evropskou komisí. Více informací o těchto doložkách o ochraně údajů je k dispozici zde; nebo
- Veškerá další příslušná ochranná opatření podle článku 46 obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů (2016/679).
Další informace o bezpečnostních opatřeních, která jsme zavedli na ochranu Vašich osobních údajů v mezinárodním měřítku, získáte od našeho pověřence pro ochranu osobních údajů na adrese osobniudaje@randstad.cz.
-
jakým způsobem chráníme vaše osobní údaje
Zavedli jsme technická a organizační bezpečnostní opatření na ochranu osobních údajů před ztrátou, využíváním, pozměňováním, zničením, odhalením nebo přístupem neoprávněným způsobem. Přístup k osobním údajům omezujeme pouze na ty, kdo je skutečně potřebují znát. Na osoby, které zpracovávají osobní údaje, se vztahují pravidla společnosti Randstad pro bezpečnost informací a IT, ochrany údajů a další interní předpisy a směrnice vztahující se na zpracovávání osobních údajů.
Máme zavedeny postupy pro řešení incidentů v oblasti zabezpečení údajů a pro dodržování zákonných požadavků platných pro odhalování, zpracování a oznamování případů porušení zabezpečení osobních údajů.
-
vaše práva ohledně ochrany osobních údajů
Ohledně Vašich osobních údajů máte následující práva:
1. Právo na informace
Máte právo na jasné, transparentní a srozumitelné informace o Vašich právech a o tom, jakým způsobem používáme osobní údaje. Z tohoto důvodu uvádíme tyto informace v tomto oznámení.
2. Právo na přístup
Máte právo na přístup k osobním údajům, které o Vás uchováváme. Chceme, abyste věděli, jaké osobní údaje o Vás uchováváme, a měli možnost ověřit si, zda Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s platnými zákony a předpisy na ochranu osobních údajů.
3. Právo na opravu
Pokud jsou Vaše osobní údaje nesprávné nebo neúplné, máte právo požadovat jejich opravu.
4. Právo na vymazání
Toto právo je též známé jako „právo být zapomenut“ a zjednodušeně řečeno umožňuje požadovat výmaz nebo odstranění osobních údajů, neexistuje-li pádný důvod k jejich uchovávání. Nejde o obecné právo na vymazání, existují výjimky.
5. Právo na omezení zpracování
Za určitých okolností máte právo zablokovat či zastavit další využívání Vašich osobních údajů. V případě omezení zpracování můžeme osobní údaje nadále uchovávat, ale už je nesmíme využívat. Abychom zajistili, že toto omezení se bude dodržovat i v budoucnu, vedeme si seznamy osob, které požádaly o zablokování osobních údajů.
6. Právo na přenositelnost údajů
Za určitých okolností máte právo získat a dále využívat Vaše osobní údaje ve strukturovaném, běžně využívaném, strojově čitelném formátu. Pokud jsou splněny určité podmínky, máte navíc právo přenášet tyto osobní údaje přímo třetí straně.
7. Právo vznést námitku
Za určitých okolností máte právo vznést námitku proti určitým způsobům zpracovávání. Zejména jde o právo za určitých okolností vznést námitku proti zpracovávání osobních údajů na základě našeho oprávněného zájmu nebo veřejného zájmu; právo vznést námitku proti zpracovávání za účelem přímého marketingu (včetně profilování); právo vznést námitku proti využívání osobních údajů za účelem vědeckého nebo historického výzkumu nebo ke statistickým účelům.
8. Právo odvolat souhlas
Pokud je zpracovávání osobních údajů z naší strany podmíněno výhradně Vaším souhlasem, máte právo tento souhlas kdykoli odvolat. To zahrnuje i právo odvolat souhlas s využíváním osobních údajů v rámci dobrovolných průzkumů mezi zaměstnanci.
9. Právo nebýt předmětem automatizovaného rozhodování
Máte právo nebýt předmětem rozhodování založeného výhradně na automatizovaném zpracovávání, včetně profilování, které má pro Vaši osobu právní důsledky nebo Vás významným způsobem ovlivňuje. K automatizovanému rozhodování dochází, když elektronický systém využívá osobní údaje k rozhodování bez zásahu člověka. Nejde o obecné právo vznést námitku, existují výjimky. Automatizované rozhodování jsme oprávněni použít například tehdy, je-li to nezbytné k plnění smlouvy, kterou jsme s Vámi uzavřeli. K zajištění ochrany práv jsme zavedli příslušná opatření. Další informace naleznete v sekci „Inovativní HR technologie“.
Svá práva můžete uplatnit e-mailem na adrese osobniudaje@randstad.cz nebo písemně poštou zaslanou na adresu našich společností.
Vaši žádost budeme vyřizovat se zvláštní péčí, abychom zajistili účinné uplatnění Vašich práv. Můžeme Vás požádat o prokázání totožnosti, abychom se ujistili, že Vaše osobní údaje nesdílíme s nikým jiným než s Vámi!
Musíte si být vědomi toho, že ve zvláštních případech (například z důvodu zákonných požadavků) nemusíme být schopni Vaši žádost učinit účinnou ihned.
V každém případě Vás budeme do jednoho měsíce od podání žádosti informovat o přijatých opatřeních.
Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu: Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem na adrese Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz.
-
změny tohoto oznámení o ochraně osobních údajů
Toto oznámení můžeme čas od času aktualizovat. Datum, ke kterému byla provedena poslední změna, naleznete dole pod tímto oznámením. Doporučujeme, abyste si toto oznámení pravidelně pročítali a byli tak informováni o jakýchkoli změnách.