Proč sis zvolila Randstad?
Zaujala mě náplň práce jako taková a možnost se dále učit a rozvíjet. Jelikož jsem dříve pracovala pouze v malých společnostech, chtěla jsem získat zkušenosti s prací ve velké firmě. Při pohovoru vládla velmi přátelská atmosféra, díky které jsem se rozhodla, že s takovými lidmi bych chtěla pracovat. Dalším důvodem byl také velmi dynamický rozvoj společnosti Randstad, který sliboval různorodou práci a možnost se dál rozvíjet zároveň s růstem společnosti.
Jak probíhalo výběrové řízení?
Po zaslání životopisu mi hned druhý den volala HR specialistka a absolvovala jsem s ní počáteční telefonický screening, při kterém jsem odpověděla na základní otázky týkající se mého vzdělání, znalostí atp. Po tomto screeningu jsem byla pozvána na 1. kolo pohovoru. Při něm jsem se setkala s kolegyní z oddělení lidských zdrojů a také se svým nadřízeným, který mi nastínil konkrétní náplň mé práce a mohla jsem se ho zeptat na odborné dotazy k pozici. Druhé kolo proběhlo přibližně týden po prvním. Setkala jsem se při něm znovu se svým nadřízeným a také s finanční ředitelkou. Po tomto kole už následoval telefonát s nabídkou práce v Randstadu.
Na jakou pozici jsi nastupovala?
Nastupovala jsem na pozici Junior Accountant, která obsahovala především vystavování faktur a základní účetní operace. Po šesti měsících jsem se zdokonalila v tom, co jsem uměla a také jsem se naučila velké množství nových věcí. V té době mi byla nabídnuta pozice Senior Accountant, kterou jsem s nadšením přijala. Nyní jsem na nové pozici přibližně 4 měsíce a jsem velmi ráda, že mi Randstad tento postup umožnil.
Jak vypadá tvůj typický den v práci?
Moje pracovní aktivity se liší v závislosti na daném období v měsíci. Na začátku měsíce se tedy věnuji především reportingu pro holding, účtování banky a zpracovávání přijatých faktur. V průběhu měsíce se věnuji klasickému účtování pokladen, platebních karet, cestovních výdajů a dalším účetním operacím. Na konci měsíce zpracovávám přiznání k dani z přidané hodnoty a následně se věnuji závěrce celého měsíce.
Jsem v neustálém kontaktu s kolegy z ostatních poboček a má práce tak není jen o účetnictví, ale také o dobré organizaci práce a především neustálé komunikaci s lidmi.
Co považuješ za svůj největší pracovní úspěch?
Rozhodně to, že jsem zároveň s prací zvládla na začátku tohoto roku ukončit své vysokoškolské studium a udělat státní závěrečné zkoušky. Randstad mi vyšel vstříc a umožnil mi, se na zkoušky dobře připravit. Všichni kolegové mě velmi podporovali a také se mnou moje státnice oslavili :)
Co bys poradila dnešním absolventům?
Důležité je, aby vás práce bavila a podařilo se vám nalézt kolektiv pracovníků, se kterými si budete rozumět. Není nic horšího, než každý den chodit někam, kde to nemáte rádi. A pak je to samozřejmě o tom, co umíte – nebo spíš chcete umět. Nemusíte umět všechno hned, nikdo není dokonalý, důležité je, abyste se snažili a dělali maximum pro svůj rozvoj. Pokud se vám to bude dařit, můžete si být jisti, že správní lidé si váš všimnou a ocení to.
Co pro tebe byla nebo je největší výzva? Jak vidíš své působení do budoucna?
Největší výzvou pro mě byla nabídka pozice Senior Accountant. Jsem však velmi ráda, že jsem nabídku přijala. Mám velkou podporu od svých nadřízených a kolegů a práce mě velmi baví.
Svůj další rozvoj vidím ve stálém obnovování a doplňování účetních znalostí a také v oblasti daňové problematiky, která je pro vedení účetnictví nezbytná.