Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost Microsoft, druhou příčku obsadila společnost ŠKODA AUTO a třetí se umístila společnost Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, se i letos muselo obejít bez tradičního slavnostního galavečera a jednotliví vítězové převzali ocenění z rukou zástupců agentury Randstad během online vyhlášení výsledků.
Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research (REBR), který probíhá již 21 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích, které zná alespoň 10 % populace, a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního ročníku se zúčastnilo více než 190 000 respondentů ve 34 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.
Kromě samotné atraktivity respondenti hodnotí i další atributy, např. pověst zaměstnavatele, finanční zdraví, používání moderních technologií, jistotu zaměstnání, možnosti kariérního posunu, mzdu a benefity, atmosféru na pracovišti či zajímavost náplně práce. „Letošní rok promíchal pořadím firem v celé TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů a posun technologických či farmaceutických firem směrem nahoru dokazuje, jak se do subjektivního hodnocení atraktivity ze strany Čechů samozřejmě vždy promítá i objektivní situace ve společnosti. Firmy, které se pohybují v sektorech silněji zasažených pandemií musí bojovat na všech frontách – i o zachování perspektivnosti a atraktivity směrem k potenciálním zaměstnancům. V tomto ohledu je umístění řady z nich v první desítce důkazem jejich velmi dobré výkonnosti a komunikace značky zaměstnavatele,” říká Jacek Kowalak, ředitel české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „Pro všechny společnosti představuje budoucí vývoj výzvu, jak se svým brandem pracovat, aby nepřicházely o kvalitní pracovníky. Lidé totiž velmi silně vnímají trendy v ekonomice a jsou schopni vyhodnocovat, které obory jsou v jejich očích perspektivní nebo odolnější vůči podobným vlivům.“
TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR v roce 2021:
1. Microsoft
2. ŠKODA AUTO
3. Seznam.cz
4. Red Hat
5. Škoda Transportation
6. Sanofi Aventis
7. Oracle
8. IBM
9. Plzeňský Prazdroj
10. Kofola
„Prvenství v letošním ročníku ankety o nejatraktivnějšího zaměstnavatele Randstad v Microsoftu vnímáme jako potvrzení toho, že zaměstnanci jsou u nás opravdu na prvním místě. A to platilo v uplynulém, pro všechny velmi náročném roce dvojnásob. Ráda bych na tomto místě poděkovala zejména všem vedoucím týmů, kteří svým kolegům dávají potřebný prostor a podporu pro získávání nových dovedností. Dynamické, inkluzivní a bezpečné pracovní prostředí jsou spolu s důrazem na dlouhodobý rozvoj zaměstnanců nedílnou součástí hodnot a firemní kultury společnosti Microsoft,” říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.
„Je to ocenění práce všech v naší společnosti a velice si toho v této nelehké době vážíme. Nadále pro nás zůstává prioritou péče o naše zaměstnance a jejich vzdělávání,“ uvádí Petra Meliška, vedoucí náboru a HR marketingu společnosti Škoda Auto.
„Minulý rok byl i pro nás velmi náročný, protože jsme se dostali do spousty pro nás nových situací. Seznam.cz i přes útlum ekonomiky nadále rozvíjel své služby pro uživatele a klienty. Nábor se tedy nezastavil, jen se přesunul ze dne na den do online prostředí a pro nás to znamenalo víc se zaměřit na "prodej" Seznamu potenciálním kandidátům. Ocenění je důkazem, že se nám to daří, a to hlavně proto, že se všem kandidátům věnujeme individuálně, abychom jim zprostředkovali firemního ducha a také pracovní příležitosti nabízíme pravdivě. Jsme stále velká parta nadšených lidí, kteří vědí, na čem společně pracují a posouvají se v inovacích – nejen v HR – stále dál," komentuje ocenění David Koláček, manažer náboru v Seznam.cz
Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award opět oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z jednotlivých sektorů:
Vítěz ze sektoru automotive: ŠKODA AUTO
Vítěz ze sektoru bankovnictví a pojišťovnictví: Air Bank
Vítěz ze sektoru business services/podnikové služby: Deloitte
Vítěz ze sektoru energetika, stavebnictví a facility: ČEZ
Vítěz ze sektoru farmacie a přírodní vědy: Sanofi Aventis
Vítěz ze sektoru FMCG: Plzeňský Prazdroj
Vítěz ze sektoru IT a telekomunikace: Microsoft
Vítěz ze sektoru logistika a doprava: ČSA/Smartwings
Vítěz ze sektoru retail: IKEA
Vítěz ze sektoru výroba: Škoda Transportation
O průzkumu Randstad Employer Brand Research (REBR):
Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele u 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 % populace. Letošní ročník je 21. v řadě a zahrnuje 6 493 firem a více než 190 000 respondentů ve 34 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil počtvrté, a to na vzorku 4 750 respondentů. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (59 %) a nezaměstnané (6 %) osoby, studenty (13 %), OSVČ/podnikatele (7 %), ženy/muži v domácnosti (7 %) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25–44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím online dotazníku proběhlo v lednu 2021. Atraktivita dané společnosti je hodnocena na základě odpovědi na otázku “Chtěl/-a byste pro společnost XY pracovat?”; odpověď “Ano” pak značí atraktivitu dané společnosti coby potenciálního zaměstnavatele.