Měníte práci a chtěli byste si najít takovou pozici, která vám nepřinese jen pravidelný plat a jistotu zaměstnání, ale také vás někam posune, bude vás bavit a uspokojí vás? Zkrátka a dobře, nehledáte jen tak nějaké místo, ale snažíte se získat práci snů. Připravili jsme pro vás několik základních doporučení, která vám pomohou zvýšit vaše možnosti.
pracovní pohovor a jak na něj.
Proces „namlouvání“ mezi zaměstnavatelem a budoucím zaměstnancem velmi často ve své úvodní části zahrnuje telefonický, online či osobní pohovor s konzultanty v personální agentuře, kteří vyhledání vhodných kandidátů pro danou firmu zajišťují. Až poté následuje další kolo osobních nebo online pohovorů již přímo s personalisty a manažery budoucího zaměstnavatele. Jak se nejlépe připravit a zvýšit vaše šance na získání vytoužené pozice?
1. buďte konzistentní.
Probíhá-li výběrové řízení prostřednictvím personální agentury, měli byste být konzistentní v tom, jaké informace říkáte konzultantovi v agentuře a jaké pak zástupcům potenciálního zaměstnavatele. Není moudré ani taktické měnit své představy a požadavky – ať již platové či kariérní – v průběhu výběrového řízení. Nepřidá vám to na důvěryhodnosti a zaměstnavatelé (i konzultanti) tento přístup vnímají velmi negativně.
2. ukažte zájem.
V dnešní době lehké dostupnosti informací se může zdát nepochopitelné, že se někteří lidé ucházejí o pozici ve firmě, o níž nic neví. I to se ale někdy stává. Pro vašeho budoucího zaměstnavatele je proto znalost alespoň základních informací o společnosti jedním z klíčových ukazatelů vašeho skutečného zájmu.
Čím kvalifikovanější pozice, tím spíš se očekává, že má uchazeč o firmě a jejím podnikání více znalostí. Být v kontaktu s konzultantem personální agentury se v tomto případě skutečně vyplatí – můžete s ním konzultovat rozsah a typ informací, které byste měli vědět.
3. mějte jasno v tom, jaký obor a pozice ve firmě vás zajímá.
Říkat na pohovoru, že byste vlastně měli zájem o jinou pozici či oddělení ve firmě, než na jaké jste reagovali, neznamená, že budete pro zaměstnavatele zajímavější. Právě naopak – vyvolá to pochybnosti o vaší případné loajalitě do budoucna a schopnosti se rozhodnout.
4. ukažte zdravé sebevědomí.
Mít zdravé sebevědomí znamená, že znáte své vlastnosti a schopnosti a víte, v čem jsem dobří. Ukažte zaměstnavateli, že si věříte, dbejte však na to, aby vaše vystupování nepůsobilo arogantně – jen minimum pozic je izolovaných, zpravidla budete součástí týmu lidí a pokud neprojevíte schopnost a chuť spolupracovat s ostatními, vaše hodnota v očích zaměstnavatele rychle klesne.
5. nezapomeňte důležité informace.
Raději se nespoléhejte jen na vlastní paměť a ujistěte se, že máte zaznamenané informace o tom, co je v životopise (motivačním dopise), který jste do firmy posílali, co máte uvedeno v profilech na sociálních sítích a v neposlední řadě i jak se jmenuje osoba, se kterou se na pohovoru setkáte. Nebojte se ověřit si tyto informace s vaším konzultantem v personální agentuře.
6. umění naslouchat.
Zlatým pravidlem, na které se vyplatí myslet v průběhu celého procesu komunikace s budoucím zaměstnavatelem, je umění naslouchat. Získáte tak nejen spoustu důležitých informací, ale i podnětů pro vaše otázky. Budete-li si pamatovat, co kdo říkal a v jakém kontextu, máte větší šanci navázat s danou osobou dobrý vztah, což je základ každé úspěšné cesty k vysněné práci.
Hledáte nové uplatnění? Podívejte se na naše nabídky práce z mnoha oborů po celé ČR, prohlédněte si interní pozice v Randstad nebo nám pošlete CV. Zajímají vás další články a tipy, které vám pomohou získat práci a budovat kariéru? Chcete dostávat informace o pozicích v naší nabídce? Přihlaste se k odběru novinek.