Co musí nabízet zaměstnavatel, pro kterého byste chtěli pracovat? Na základě čeho se rozhodujete, když chcete změnit zaměstnání? Jak ukázal náš pravidelný průzkum Randstad Employer Brand Research (REBR), pro většinu Čechů je i v letošním roce nejzásadnějším lákadlem výše mzdy. Zdaleka ale není jediným. Jaká další kritéria hrají významnou roli?
Češi si přejí vydělávat dost na to, aby si připadali za svou práci náležitě odměněni a také se ve mzdách přiblížili alespoň trochu Západu. Atraktivní mzda a benefity jsou tak nejdůležitějším měřítkem, podle kterého hodnotí budoucí zaměstnavatele. Ti ale podle výsledků průzkumu jejich finanční očekávání zatím nenaplňují.
stabilita, jistoty a příjemná atmosféra v práci
Druhým a třetím nejvýznamnějším faktorem, na který Češi hledí při výběru zaměstnavatele, je jeho finanční zdraví a jistota práce. Lidem tak kromě dobrého ohodnocení velmi záleží i na tom, aby pracovali v prosperující firmě, kde jim nehrozí ztráta zaměstnání. To vysvětluje, proč poslední dobou klesá zájem uchazečů o uplatnění v oblastech, které zasáhla pandemie covidu‑19, což se týká hlavně turismu nebo pohostinství.
Českým zaměstnancům také stále více záleží na tom, aby se v práci cítili dobře. Význam příjemné atmosféry na pracovišti oproti předchozím letům stoupl natolik, že se v letošním průzkumu umístila na čtvrté příčce žebříčku nejžádanějších lákadel.
TOP 5 faktorů, na které lidé nejvíce hledí při výběru zaměstnavatele
- 70 % - atraktivní mzda a benefity
- 64 % - finanční zdraví firmy
- 63 % - jistota zaměstnání
- 63 % - příjemná pracovní atmosféra
- 55 % - zajímavá náplň práce
jak si lidé hledají novou práci?
Stejně jako v loňském roce, i letos Češi při hledání práce nejčastěji používají pracovní portály. Velmi často se také spoléhají na osobní doporučení. Obliba kanálů jako jsou personální agentury a Google, se v roce 2022 zvýšila. Hned v závěsu pak následují sociální sítě, přes které nové uplatnění zkouší získat pětina zájemců o práci. Nejčastěji padne volba na Facebook, na druhém místě pak na Instagram.
TOP 5 kanálů, které Češi nejčastěji využívají při hledání práce
- 38 % - pracovní portály
- 34 % - doporučení / známí
- 24 % - Google
- 22 % - firemní kariérní stránky
- 21 % - pracovní agentury
kdo je nejatraktivnějším zaměstnavatelem v ČR?
Jaké firmy tedy nejvíce naplňují představy uchazečů? Které společnosti letos čeští zaměstnanci v našem průzkumu REBR označili jako nejatraktivnější zaměstnavatele?
První místo i v letošním roce obhájil Microsoft. Druhé místo získala společnost ŠKODA AUTO a na třetí příčce se umístila společnost LEGO Production. Ocenění Randstad Award pro nejlepší zaměstnavatele z jednotlivých oborů si odnesla i řada dalších společností. Přehled všech vítězů rozdělený podle sektorů, ve kterých působí, naleznete zde.
TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v České republice
- Microsoft
- ŠKODA AUTO
- LEGO Production
- Red Hat
- Škoda Transportation
- Seznam.cz
- Siemens
- Avast
- Kofola
- IBM
Poohlížite se zrovna po nové práci? Podívejte se na volné pozice, které aktuálně nabízíme.
zdroj: průzkum Randstad Employer Brand Research