Jak probíhají výběrová řízení ve vaší firmě? Setkáváte se zájemci o práci vždy osobně nebo se vaše pohovory odehrávají také online? Mnoho zaměstnavatelů preferuje virtuální variantu, protože tak ušetří spoustu času sobě i uchazečům a navíc tím urychlí a usnadní celý výběrový proces. Nábory po internetu ale mají i své nevýhody, například to, že neumožňují poznat kandidáta stejným způsobem jako během setkání z očí do očí. I na to už ale existují „chytré nástroje“, které vám pomohou ověřit si vaše dojmy a ujistit se, že se k vám do týmu uchazeč opravdu hodí.
vynahradí online setkání vždy plně osobní pohovor?
Stisk ruky, oční kontakt a další drobné reakce, to vše nám dává při osobní schůzce vodítko, které ve virtuálním prostředí chybí. Obrazovka monitoru takové detaily někdy hodně zkresluje. Těžko říci, zda kandidát reaguje pomaleji, nebo za to může špatné připojení.
V Randstad nám k tomu pomáhá psychodiagnostika, kterou si zejména při online pohovorech nemůžeme vynachválit. Používáme ji při hledání zaměstnanců pro naše klienty i pro nás samotné. Díky ní dokážeme kandidáty lépe poznat a objektivně zhodnotit, jestli si sednou s budoucím nadřízeným a zapadnou dobře do týmu i kultury nového zaměstnavatele.
co vše online diagnostika umí?
Najít dva kandidáty na stejné odborné úrovni ještě neznamená, že jsme narazili na dva stejně vhodné budoucí zaměstnance. Jakou mají motivaci či sebevědomí, jsou odolní vůči vysoké zátěži, jedná se o týmové hráče nebo se rozhodují rádi sami? To vše jsou otázky, které během pohovoru s jistotou nerozklíčujete. A právě k tomu online diagnostika poslouží skvěle.
Stačí si určit, jak by měl vypadat ideální uchazeč, jakými vlastnostmi a v jak velké míře vzhledem k budoucí náplni práce by měl disponovat. S pomocí diagnostiky pak tyto charakteristiky dokážeme objektivně změřit, porovnat kandidáty mezi sebou a ve spolupráci s psychologem vybrat toho, který nejvíce odpovídá naší představě. Diagnostika nám navíc pomáhá pochopit silné i slabé stránky jednotlivých uchazečů a jejich možná rizika.
jak vybrat dodavatele diagnostiky.
Pokud se rozhodnete zařadit diagnostické metody do výběrového řízení a budete hledat vhodného dodavatele, ujistěte se, že:
- používá metody, které jsou vědecky ověřené a vhodné pro českou populaci (má české normy)
- má v portfoliu dostatečný výběr psychodiagnostických metod (nepoužívá jednu metodu pro všechny)
- umí se přizpůsobit specifickým podmínkám a poradit při výběru diagnostických metod
- je schopen administrovat diagnostiku online
- poskytne srozumitelné výsledky, které odborně zhodnotí psycholog
- je ochotný před objednáním služby nabídnout konzultaci zdarma
- garantuje dobu, do kdy budou výsledky hotové (aby se nezdržovalo výběrové řízení)
více o psychodiagnostice.
Zajímá vás více informací o tom, co psychodiagnostika nabízí a jak byste ji mohli využít ve vaší firmě? Chcete vidět, jak vypadá výsledná zpráva z psychodiagnostiky nebo si ji rovnou sami vyzkoušet v praxi?
více informací